Thursday, October 21, 2010

De militarisering van Japanse bedrijf

Total artikelen: 263361
Total auteurs: 81810
Total Downloads: 1666527

Nieuwste lid
Kyle Morris

Het is een duidelijke en bekende feit dat Japanse militaire gedacht en strategieën zijn blijven hebben enorme invloed over Japanse management praktijken. Bijvoorbeeld, in de jaren zeventig en tachtig in de hoogtij dagen van de rage om te leren van Japanse management, werd het boek van vijf ringen, geschreven door een Japanse samurai, Miyamoto Musashi, begroet als het boek dat beïnvloed veel van Japanse strategisch denken en praktijk. Het was naar verluidt een must lees boek voor Japanse chief executive officers.De vertaling van het boek van vijf ringen in het Engels was een van de bestsellers op dat moment. Dit boek is zeer vergelijkbaar met Tzu van de zon de kunst van het oorlog.

Andere dan het boek van vijf ringen en het lezen andere Japanse militaire gesteund, hun drie Chinese klassiekers die mensen zeggen onder het zeer aan te bevelen dit leest van de CEO van een Japans. Is de kunst van het oorlog-Tzu van de zon op de top van de lijst.Dit wordt gevolgd door een andere beroemde militaire klassieker over strategie, annalen van de drie Konink rijken, en de reis naar het westen of de legendarische klassieker van de aap koning.

Interessant, er is een andere Chinese klassieke teksten veel Japans CEO moet lezen, maar een of andere manier het niet goed gewaardeerd. Deze klassieker is de water marge en het ook gevuld met verschillende strategieën voor het winnen van de gevechten.Een mogelijke oorzaak kan zijn dat de water marge is een klassieker dat afgebeeld rebellen die de goede kerels en hun antiestablishment rebellen. Om te schilderen van deze rebelse antiestablishment houding is niet alleen aanvaardbaar, maar een deugd aanvaardbaar zou zijn en zou in overeenstemming zijn met het waarde systeem van Japanse management. Degenen die vertrouwd met de Chinese klassiekers zijn kunnen zeggen dat het kwam van de aap in reis naar het Westen was ook een rebellen die tegen de vestiging vochten.

Er is echter een groot verschil.In tegenstelling tot de rebellen in de marge van het water was de aap koning in reis naar het westen zeer veel onder controle. Zijn meester, een boeddhistische monnik, zou gaan in een zingen oproepen de aap koning veel pijn als hij ongehoorzaam zijn orders.Op deze manier was de aap die koning werd verhinderd iets te doen dat onaanvaardbaar voor de kapitein.

De militaire invloed op Japanse zakelijke praktijken gaat verder dan het lezen van boeken over het onderwerp. Nog belangrijker, is Japanse bedrijven bekend om jaarlijkse voor regelmatige beheer kampen voor hun werknemers en managers. Deze kampen worden uitgevoerd in een zeer gemilitariseerde wijze, en omvatten veel rituelen zoals meditatie, teamwork, overlevings technieken, etc. de hardheid van deze kampen is blijkt uit het feit dat sommige deelnemers de moeilijk straffen kunnen niet verdragen. Degenen die overleven zijn echter naar verluidt kunnen worden beter managers en besluit vormers.

Oorlog en business

Het moet duidelijk door nu dat er een sterke analogie moet worden gemaakt tussen militaire denken en de zaken wereld. Het is echter pas sinds enkele jaren dat verschillende onderzoekers zijn begonnen met actieve belangstelling voor militaire concepten toe te passen op management en marketing.

Het bedrijfsleven is niet in tegenstelling tot het slag veld in feite de meeste bedrijven van instorting toe te schrijven aan slechte planning, wat resulteert in het verlies van geld en werk gelegenheid.Dit is niet anders dan oorlog, waren slecht plan kan leiden tot het verlies van mannen, uitrusting en de strijd zelf in het geval van bedrijven in de bedrijfs wereld, de impact van verliezen kan tijd voelde ze zich over vele andere sectoren van de economie net zoals verliezen in oorlog kunnen letterlijk een natie uit elkaar scheuren.

Concurrentie in de bedrijfs wereld kan ook worden zeer wrede en zonder genade.Vernietiging van de concurrenten is een gemeenschappelijk evenement van de dag.Bijvoorbeeld, de basis dacht onderliggende te gebruiken in de praktijk van vergelijkende reclame octopus een concurrent in een kwaad daglicht en te diskrediet hen indien mogelijk.In Noord-Amerika werd vergelijkende reclame zo vicieuze op een gegeven moment dat wetgevers stap moest in.Bijvoorbeeld, in Canada tot de oneerlijke en levering vergelijkingen van Pepsi en Coca-Cola in een reeks van vergelijkende reclame in 1980 Coca-Cola indienen van klachten tegen Pepsi aan de Canadese reclame normen Raad en andere organen.Dit leidde tot de wijzigingen van de Canadese code van de reclame normen.Deze illustratie gaat om te laten zien dat zaken niet aarzelen zal om een manager toen polls in het marktsysteem om te krijgen een strategisch voordeel over concurrenten.

Om het eerlijk gezegd, is meedogenloosheid en concurrentie in de zakelijke wereld niet minder dramatisch dan op het slag veld.Misschien is de gelijkenis een kennis in niet geringe mate door de gemeenschappelijke Chinezen zeggen "het bedrijfsleven is als een slag veld."Om die reden is het een geen grote verrassing die strategieën vond ik een zeer warm publiek in de bestuurs kamers van zaken lieden waren.


View the original article here

No comments:

Post a Comment